marți, 17 februarie 2009

...DE INCHIS GURA

„ – Adunarea s-a-ncheiat, doamnelor si domnilor!
Viata-am dat-o la legat,
Votul vi l-am anulat,
Suferinta v-i deplina.
Ce-aveti voi de obiectat?”

„ – Noi,…”

„ – Nimic! S-a incheiat!”

„ – Onorat-audienta, cer un pic de pacienţa.
S-ascultam ce are de spus…”

„ – Omul asta-i un intrus!
Reclamantu’ audiat,
Azi sedinta s-a-ncheiat.
Inculpatu-i vinovat,
Maine va fi spanzurat!”

………………………….

Ce-i justitia umana?
E-o iluzie spontana?
Bob de grau in largul marii?
Apologia-nsingurarii?
Ce-i tacerea? – Lasitate?
Ce-i iubirea? – Vanitate?

………………………….

„ – Domnilor fiinte umane,
Azi dreptate-a triumfat.
Totul a fost cenzurat.
Si de-o fi sa comentati,
Domnilor! Stimati jurati!
Va previn: O incurcati!”

„ – Bine, dar…”

„ – Si-acum, plecati!”

………………………….

O! Tu Mare! De ne vezi
Stiu ca nu-ti vine sa crezi,
Cat de mult am regresat,
Cate vise-am inecat,
Cat am scormonit in zoaie
Si-am facut zei din gunoaie.
Cat am indurat, scuipand,
Si cat am mintit, cantand!

……………………….

„ – Doamnelor si domnilor!
Totul e perfect legal.”

„ – Minti! Am spus-o si o stiu!…”

„ – Puneti mana pe musiu!
Nu-l lasati sa scape viu!
Chinuiti-l! Torturati-l!
Omorati-l! Impaiati-l!
Aratati-l tuturor,
Si numiti-l tradator!”

………………………
Toata specia umana

E chiar asa de mitocana?
Sa nu rada, sa nu simta,
Sa n-auda ci doar sa minta?
Intrebat-am pana-n zori,
Ce-s aia legiuitori?
Ce-i justitia umana?
Cine sunt acesti dresori?
Suntem oare muritori?

„Nu cerceta aceste legi”
Si mort si tot nu le-ntelegi!

P.S.....scrisa tot in anul de gratie 1994, valabila in anul de "criza" 2009 !!

2 comentarii:

Coana Zoitzica spunea...

uite unde era poeta, ascunsa bine in spatele unei masti reci, privind cu ochii tristi.
da stiu ca atunci cant te starnesti, cu greu te mai opreste omul. suna bine versurile, dar poti si mai bine de atat.

Anonim spunea...

welcome...

Grutas de Loltun

Grutas de Loltun - Mexic

Cuevas de Candelaria - Guatemala

Cuevas de Candelaria - Guatemala