duminică, 15 februarie 2009

POVESTE ( DESPRE PESTERI )

"-Omule ,ma auzi!?...
-Tu! Omule! Cu tine vorbesc! Ma auzi? Nu mai tropai atat prin pestera asta.E sacra! E muta! E piatra!"
[...]
Si atunci omul s-a oprit din mers.A auzit. Si a iubit pestera.
"-Hei , omule, ma vezi?!...
-Tu! Omule! La tine ma uit! Ma vezi? Nu , nu ma rani.Vreau sa traiesc!"
[...]
Si atunci omul s-a uitat la pestera si a placut-o.Era mai frumoasa ca oricand.Era rece dar vie. Era muta dar canta.Era intunecata dar vedea.
"-Omule, ma simti!?...
-Tu! Omule! Pe mine calci! De mine tii! Ma simti ?
-Mangaie-mi formele! Alinta-mi apele! Simte-mi pulsul! Pastreaza-ma doar pentru tine, doar. Si poate vrei sa ma incalzesti cu focul sau cu tine sa ma incalzesti. Picteaza-ma cu mainile tale dar nu ma murdari.Modeleaza-ma cu mersul tau dar nu ma schilodi. Transforma-ma in piatra sacra dar nu ma mutila.Da-mi mai multa viata cu rosul tau, adu-mi verdele si goana pe campuri. Ajuta-ma sa privesc cerul si da-mi un aer mereu curat.
-Tu! Omule! Ia aminte!...
[...]
Si atunci primul om a invatat sa o respecte si s-a apucat de lucru...
A pasit lasand urme, dar n-a distrus. A pictat si a modelat facand arta. A trait, s-a adapostit, a desfatat-o si a transformat-o in muzeu dar n-a ranit.
A parasit-o dar i-a dar i-a dat istorie. A capatat nemurirea[...]
" -Omule! Ma auzi?! Ti-am multumit atunci .
-Omule! As mai putea sa-ti multumesc si astazi ?!"

P.S. scrisa in anul de "gratie" 1994.
Mai jos sunt expuse niste fotografii din 2009, in 2 pesteri extraordinar de frumoase, fiecare cu cate o poveste minunata, deschise publicului si exceptional conservate, usor accesibile(integrate in niste rute turistice ), avand o gramada de facilitati ( nu va faceti iluzii, asta nu se intampla in Romania). In Romania pitoreasca :"Avem litoralul Mării Negre, ăăăă, avem Dunărea, apele, râurile din interior, avem munţi. Putem face turism balnear, rural”, asa cum spune ministreasa turismul , "blonda de la drept" Udrea. Intr-adevar le avem pe toate astea dar noua romanilor ne lipseste cultura turistica, bunul simt si cred in sinea mea ca si o mama buna de bataie... De ce ?....continuarea in numarul viitor .

Un comentariu:

Coana Zoitzica spunea...

bun venit! astept cu deosebit interes continuarea.

Grutas de Loltun

Grutas de Loltun - Mexic

Cuevas de Candelaria - Guatemala

Cuevas de Candelaria - Guatemala